Безпека життєдіяльності учнів



Первинний інструктаж з БЖ учнів у навчальних кабінетах та класних кімнатах 
ІНСТРУКЦІЯ
для проведення первинного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів
у навчальних кабінетах та класних кімнатах

І. Загальні положення
1. Інструкція первинного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів в навчальних кабінетах та класних кімнатах поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу.
2. Виконання даної інструкції є обов’язковим для всіх осіб, які проводять заняття в даному кабінеті чи класній кімнаті.
3.  Первинний інструктаж з учнями проводить завідуючий кабінетом, класний керівник на початку кожного семестру.
4. Сумлінно дотримуйтесь Правил для учнів школи, правил особистої гігієни і санітарних норм на робочому місці.
5. Парти, столи, стільці та інші меблі у приміщенні повинні встановлені так, щоб проходи та виходи з кабінетів були вільними.
6. Під час перерв черговий з числа учнів слідкує за поведінкою учнів та підготовкою кабінету чи класної кімнати до уроку.
ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи
1. Звільніть робоче місце від зайвих предметів і матеріалів.
2. Забороняється використовувати електрообладнання із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля них легкозаймисті рідини, , обгортати папером або тканиною електричні лампи.
3. Не користуйтесь несправними меблями чи обладнанням.
4. Під час використання електрообладнання, перевірте їх справність, наявність і надійність кріплення захисних засобів і з’єднання захисного заземлення, занулення.
5. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу учителя.
ІІІ. Вимоги безпеки під час роботи
1. Виконуйте тільки ту роботу, яку доручив учитель.
2. Під час використання електрообладнання не дозволяється:
- використовувати кабелі і проводи з пошкодженою ізоляцією, що втратила захисні властивості;
-  переносити ввімкнені прилади, ремонтувати обладнання, яке перебуває під напругою;
-  залишати без нагляду ввімкнені в електромережу нагрівні прилади, обладнання;
-  користуватися пошкодженими та  несправними розетками, вмикачами, світильниками,  іншими електроприладами;
-  застосовувати побутові електронагрівальні прилади (праски, кип’ятильники, чайники, калорифери, тощо);
-  застосовувати саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам ПУЕ, щодо переносних електропроводів.
3. Забороняється самостійно усувати несправності електромережі і електрообладнання.
4. Під час роботи в кабінеті не пийте води і не вживайте їжу.
5. Забороняється виходити з приміщення під час заняття без дозволу учителя.
ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи:
1. Після закінчення занять в кабінеті чи класній кімнаті вимкніть електроприлади, освітлення.
2. Приведіть в порядок робоче місце, приберіть сміття.
3. Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
4. Під час перерв дотримуйтесь загальношкільних правил поведінки, пересувайтесь спокійно без різких рухів.
5. Під час вологого прибирання необхідно вийти з приміщення. Заходити до класної кімнати чи кабінету дозволяється після повного висихання підлоги.
V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях:
  1. При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело електроживлення. Повідомте про це учителя чи адміністрацію школи
  2. Не усувайте несправностей електромережі і електрообладнання самостійно.
  3. В разі виникнення пожежі необхідно терміново повідомити вчителя, або зателефонувати  за номером 101.
  4. При евакуації з закладу дотримуватися дисципліни, не панікувати, не відлучатися від  учителя, який проводить урок за розкладом.
  5. У разі травмування необхідно терміново повідомити вчителя, класного керівника, або медичного працівника.
  6. У разі різкого порушення або відсутності дихання, зупинки серця негайно приступити до надання першої долікарської допомоги: проведення штучного дихання та зовнішнього масажу серця, негайно викликати за телефоном 103 швидку медичну допомогу.






ІНСТРУКЦІЯ
з безпеки життєдіяльності під час занять ігровими видами спорту 

(футболом, баскетболом, волейболом, тенісом)

1. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ БЕЗПЕКИ.

1.1. До занять ігровими видами допускаються особи, що пройшли медичний огляд і інструктаж по безпеці життєдіяльності з реєстрацією у відповідному журналі.
1.2. Небезпечні чинники:
- травми при падінні на слизькій поверхні, або твердому покритті;
- травми при ударі м’ячем;
- зіткнення гравців
- виконання вправ без розминки.
1.3. При заняттях ігровими видами у спортзалі чи на спортмайданчику повинна бути аптечка, укомплектована необхідними медикаментами і перев'язувальними засобами для надання першої допомоги постраждалим.
1.4. Після закінчення занять легкою атлетикою ретельно вимити руки та обличчя з милом.
2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ ЗАНЯТЬ.
2.1. Надіти спортивний костюм, спортивну форму і спортивне взуття чи бутси з неслизькою підошвою.
2.2. Ретельно перевірте спортмайданчик чи спортзал на відсутність сторонніх предметів та відповідність поверхні підлоги вимогам (повинна бути сухою та рівною).
2.3. Перевірте та підготуйте інвентар, м’ячі до гри, накачайте їх до відповідного тиску. Поверхня м’яча повинна бути без випуклостей, вага – відповідати віку учнів та виду гри.
2.4. Провести розминку, відпрацювати техніку гри, персональний захист.
3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ.
3.1. Під час гри потрібно дотримуватися правил, слухати настанови та зауваження вчителя чи тренера.
  3.2. Щоб уникнути зіткнень слід виключити різку зупинку та різкі непередбачувані рухи.
3.3. Не виконувати сильні удари по м’ячу, або сильні кидки в сторону товаришів.
3.4. Гравцям не слід носити на собі предмети небезпечні для себе та оточуючих, нігті повинні бути коротко підстрижені.
3.5. Футболістам слід користуватись захисними пристроями: гравцям щитки під гетри, воротарю – рукавички.
 3.6. На майданчику для гри слід створити безпечну зону – 1 м. від бокових ліній та 2 м. від лицевих ліній.
 3.7. Місце після падіння (на підлозі спортзалу) слід негайно витерти ганчіркою.
  1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ЗАНЯТЬ.

4.1. Прибрати у відведене місце для зберігання м’ячі та інший спортивний інвентар.
4.2. Зняти спортивний костюм, спортивну форму і спортивне взуття.
4.3. Ретельно вимити руки та обличчя з милом.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ.

5.1. При поганому самопочутті припинити заняття і повідомити про це вчителеві.
5.2. При отриманні учнем травми, учителю слід негайно надати першу допомогу потерпілому, повідомити про це адміністрації школи і батькам потерпілого, при необхідності відправити його до найближчої лікувальної установи.







Правила поводження з вибухонебезпечними предметами

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати.

До вибухонебезпечних предметів належать:

Вибухові речовини — хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.

Боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать: бойові частки ракет; авіаційні бомби; артилерійські боєприпаси (снаряди, міни); інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни); ручні гранати; стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);

Піротехнічні засоби: патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні); вибухові пакети; петарди; ракети (освітлювальні, сигнальні); гранати; димові шашки.

Саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення: саморобні міни-пастки;
міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.
Зазвичай, при знаходженні серійних мін, снарядів, гранат дорослі негайно викликають фахівців, які огороджують район і знешкоджують небезпечні знахідки. Інша справа – діти. Природна цікавість спонукає їх до небезпечних експериментів. Діти підкладають боєприпаси у багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, до школи. Тому так важливо пояснити наслідки подібних дій, навчити правилам поведінки у таких ситуаціях.



У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:

-наближатися до предмета;
-пересувати його або брати до рук;
-розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
-розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;
-приносити предмет додому, у двір, до школи.

Необхідно негайно повідомити поліцію, службу з надзвичайних ситуацій або дорослих про знахідку!

Немає коментарів:

Дописати коментар