четвер, 21 травня 2020 р.

Украънська мова 5 клас 21.05.2020 року

Контрольна робота. Складні речення. Пряма мова. Діалог.

1-й варіант
1.     У котрому рядку записано речення з прямою мовою? ( Розділові знаки пропущені.)
А  У народі говорили, що хліб – всьому голова.
Б  Як хліб на столі, не болить голова так лагідно й тихо сказала бабуся.
В  Мама попросила сина, щоб допоміг скопати грядку.
Г  Дитина спитала у батька, чому у нього сумні очі.
2.     У котрому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?
А  «Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся», - часто говорив мені дідусь.
Б  Брехун сам собі ворог,- казала наша сусідка.
В  «А що таке щастя?», - спитав я у матері.
Г  «Разом із правдою ходить кривда, мій любий сину» - промовила мати. 
3.     Запиши речення так, щоб пряма мова стояла перед словами автора.
Хвалилася калина: «Я з медом солодка!»
4.      Перед кожною реплікою діалогу ставлять:
А  кому;                                    Б  тире;
В  двокрапку;                          Г  лапки.
5.     Спиши у вигляді діалогу, ставлячи розділові знаки.
Тату, а ти плавав на теплоході? Доводилося, синку. Цікаво? Дуже. То незабутні враження.
6. Установи відповідність:
1.     А: « П».           А  «Лихе слово ранить,- навчала бабця, - а добре – лікує».
2.     «П?» - а.         Б    Денис вигукнув: «Ану віддай мяч!» - і кинувся до    хлопця.
3.     «П, - а, - п».   В  Тарас сказав: «До чужої біди я не байдужий».
4.     А: «П!» - а.     Г  «Хто багато говорить, той мало робить», - писав
В. Сухомлинський.
5.     «П», - а.         
7.  Подані речення перебудуй на речення з прямою мовою, запиши, побудуй їхні схеми.
А  Дівчинка плакала, що вона боїться переходити вулицю.
Б  Василько гукнув, щоб ішов дощик.
В  Маринка запитала у Василька, чому він засмутився.
8. Опиши погоду за вікном, використовуючи складні речення.
2-й варіант
1.     Вставні слова в реченні відіграють роль:
А означення;                                              Б присудка;
В  підмета;                                                  Г  не виступають членами речення.
2.     У котрому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?
А  «Земля найкраще пахне восени» - говорив сам до себе Тимофій.
Б  Побачив Півень веселку та й сміється: « І в мене хвіст барвистий!»
В  «Як тебе звати, хлопчику?», - запитала тітка.
Г  « Івасику, - покликала мама? – а йди-но сюди!».
3.     Запиши речення так, щоб пряма мова стояла перед словами автора.
Прошу бабусю: «Розкажіть мені про своє дитинство».
4.     Перед кожною реплікою діалогу ставлять:
А  лапки;                                  Б  кому;
В  двокрапку;                          Г  тире.
5.     Спиши у вигляді діалогу, ставлячи розділові знаки.
Діду, це правда, що ніхто, крім вас, у нашому селі не вміє піч мурувати? Правда, сину. А як вас не стане? Не стане – нікому буде й цеглину покласти.
6. Установи відповідність:
1. А: « П».           А  «Лихе слово ранить,- навчала бабця, - а добре – лікує».
2. «П?» - а.         Б   «Тобі бувало боляче від чиїхось слів?» - спитала Оля.
3. «П, - а, - п».   В  «Хто багато говорить, той мало робить», - писав В. Сухомлинський.
4.     А: «П!» - а.   Г  «Добро не пропадає, а зло вмирає», - говорить народне прислівя.
5.     «П», - а.  
7.     Подані речення перебудуй на речення з прямою мовою, запиши, побудуй їхні схеми.
А  Дівчинка пожалілася мамі, що її вкусила оса.
Б  Василько гукнув, щоб ішов дощик.
В  Маринка запитала у Іванка, чому він запізнився.

1.     Склади прогноз погоди на завтра, використовуючи складні речення.

Немає коментарів:

Дописати коментар