четвер, 21 травня 2020 р.

Українська мова 6 клас 22.05.2020 року

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА   «Займенник» (І варіант)
Рівень1.    1. Знайдіть займенник.    
А) голубий     Б) мій.    В) перший.    Г) вода.

2. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Донецький кряж, і терикони, і степи,
І тополятам на алеї дуже тісно.
Я ж Україноньку молю: «Не відлюби  
Оцю мою малесеньку вітчизну!»                     

   А 3  Б 4  В 5  Г 6   Д 8

3.  Вкажіть зворотний займенник             
  А) ти.    Б) себе      В) мій.         Д) хто?

4.  Знайдіть форму родового відмінка займенника Я.       
 А) (на)мені.    Б) мені.   В) мною.   Г) мене.

Рівень 2       5. Установіть відповідність    Займенники
  1 котрий, чий, скільки      
2 стільки, такий, той    3 ніякий, ніхто, нічий     4 хто? що? який?           
Розряд за значенням     А особові    Б вказівні   В заперечні    Г питальні  Д відносні

6.  Записати речення, розкриваючи дужки.  -  Вагона скрип і нічне хилитання я (ні)(за)яку тишу не продам.
-          Яків Несторович наказав собі працювати й (ні)(на)що не звертати уваги. -  (Ні)хто не міряв серця глибочінь, (ні)хто не міряв меж його і краю.

7. Запишіть разом або через дефіс неозначені займенники. (Аби)хто, який(небудь), (казна)що, (де)який, (будь)хто.

8.   Запишіть займенники, що в дужках, у потрібній формі.   В (моє) серці навіки синії очі твої. Від (уся) картини віє чимось пісенним. О краю мій! Твою красу  ні з (що) я не зрівняю.

Рівень 3      9.   Спишіть речення, ставлячи особові займенники в потрібному відмінку.   Розплющую очі – до… (я) схилилась бабуся. Хто криницю викопав удома, той напитись вернеться до…(вона).

10.   Перебудуйте речення, замінюючи означальні займенники протилежними за значенням. Він любить усякі ігри. Ніхто з пасажирів не поспішав. Це не цікавить кожного із нас.

Рівень 4        11.  Складіть речення про те, як невідома особа знайшла в лісі незрозумілий предмет. Використайте у цьому реченні два неозначені займенники.

12Зробіть морфологічний розбір займенника.     У нього очі наче волошки в житі (А. Головко). 
Морфологічний розбір займенника  1. Частина мови.  2. Початкова форма (називний відмінок однини).
3. Розряд за значенням.  4. Особа (в особових займенниках).  5. Число (якщо є).  
6. Рід (якщо є). 7. Відмінок. 8. Синтаксична роль.


ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА.  «Займенник»     (ІІ варіант)

Рівень 1   Знайдіть займенник.   А) літо     Б) собі        В) працюю  Г) гарний.

2. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Я хочу жити просто, без прикрас.
Без тих гучних банкетів і лахміття.
Воно мені здається просто сміттям.
Воно полонило нерозумних нас.                           А 3  Б 4  В 5  Г 6  Д 7

3. Вкажіть зворотний займенник      А) ти.             Б) себе          В) мій.         Д) хто?

4. Знайдіть форму орудного відмінка займенника Я.    А) (на)мені.    Б) мені.   
В) мною.   Г) мене.

Рівень 2    5. Установіть відповідність     
Займенники    1. їхній, ваш, твій    
2. хтозна-що, дехто, щось      3. ніскільки, нікотрий, ніщо      4. який, хто, що  
Розряд за значенням     А присвійні    Б означальні    В неозначені    Г заперечні         Д відносні

6. Записати речення, розкриваючи дужки.   Вагона скрип і нічне хилитання я (ні)(за)яку тишу не продам. Яків Несторович наказав собі працювати й (ні)(на)що не звертати уваги. (Ні)хто не міряв серця глибочінь, (ні)хто не міряв меж його і краю.

7. Запишіть разом або через дефіс неозначені займенники.   (Аби)хто, який(небудь), (казна)що, (де)який, (будь)хто.

8. Запишіть займенники, що в дужках, у потрібній формі.  В (моє) серці навіки синії очі твої. Від (уся) картини віє чимось пісенним. О краю мій! Твою красу  ні з (що) я не зрівняю.

Рівень 3    9.   Спишіть речення, ставлячи особові займенники в потрібному відмінку та вживаючи біля них на місці крапок відповідні прийменники.  Розплющую очі – до…  (він) схилилась бабуся. Хто до …(я) прийде?

10.  Перебудуйте речення, замінюючи означальні займенники протилежними за значенням.  Він любить усякі ігри. Ніхто з пасажирів не поспішав. Це не цікавить кожного із нас.

Рівень 4   11.  Складіть речення про те, як відома особа знайшла цікавий  предмет. Використайте у цьому реченні два особові займенники.

12Зробіть морфологічний розбір займенника.   Біля школи у нас ростуть дерева.
 Морфологічний розбір займенника  1. Частина мови.  2. Початкова форма (називний відмінок однини). 3. Розряд за значенням.  4. Особа (в особових займенниках).  5. Число (якщо є).  6. Рід (якщо є). 7. Відмінок. 8. Синтаксична роль.

Немає коментарів:

Дописати коментар